Muziek

In de groepen 2 en 3 krijgen de kinderen een paar maanden lang uitgebreide muzieklessen. Naast zingen en bewegen op muziek spelen ze op een instrument waarbij ze begeleid worden door professionele muziekdocenten. Ze spelen dan op piano, viool, dwarsfluit of panfluit. De school heeft deze instrumenten in eigen beheer. Het leuke is dat veel kinderen besluiten om na deze lessen privé echt op muziekles te gaan.

In de hogere groepen wordt in projecten muzikaal onderwijs geboden. Na een periode van oefenen treden de kinderen op met hun klassenorkest. In samenwerking met muziekvereniging "Ons Genoegen" maken ze zo kennis met het spelen op bijvoorbeeld saxofoon, trompet, slagwerk, klarinet, xylofoon en hoorn. Daarnaast zijn er met regelmaat losse muzikale projectjes, zoals een djembé-workshop.